Pamětihodnosti
Zámek Bechyně
Bechyňský zámek se vypíná na úzké ostrožně, chráněné ze tří stran hlubokými zářezy Lužnice a říčky Smutné. V místě pravěkého a raně středověkého hradiště nechává majitel Přemysl Otakar II. po roce 1268 vybudovat kamenný hrad. Koncem 15. století byl hrad rodem Šternberků pozdně goticky přestavěn, jeho současný vzhled je však především výsledkem stavebních úprav a rozšíření za Petra Voka z Rožmberka. Během letní sezóny je zámek přístupný veřejnosti a konají se zde kulturní akce.
Klášter s kostelem Nanebevzetí panny Marie
Klášter Bechyně stojí na skále nad řekou Lužnicí. Původní stavba patrně z konce 13. století zanikla během husitského dobývání Bechyně roku 1422, na konci 15. století byl klášter v duchu pozdní gotiky znovu vystavěn. Obsahuje největší soubor sklípkových kleneb u nás. Dnes je opět majetkem františkánského řádu. Součástí areálu je i klášterní zahrada s možností příjemného posezení a krásným výhledem na údolí Lužnice rámované obloukem bechyňského mostu.
Kostel sv. Matěje
Kostel sv. Matěje je dominantou náměstí T. G. Masaryka. Původní stavba snad ze 13. století několikrát přestavována, nejvýznamněji počátkem 17. století, kdy byla přistavěna i věž, jedna z dominant města s krásným rozhledem po okolí. V baroku kostelu upraven štítem nad presbytářem. Historicky zajímavé vnitřní zařízení kostela pochází převážně ze 16.-18. století.
Kostel sv. Michaela
Kostel sv. Michaela leží mimo původní historické centrum města. Jedná se o raně barokní hřbitovní kostelík (1670) zajímavý svým centrálním kruhovým půdorysem představuje jednu z nejstarších raně barokních centrál u nás. Dnes slouží ke koncertním a výstavním účelům. Na přilehlém starém hřbitově rozsáhlý soubor litinových křížů.
Bechyňský most zvaný Bechyňská duha
Bechyňská duha je most, který byl postaven podle projektu Eduarda Viktory, dokončen byl k 10. výročí republiky 28.10.1928. Nejvyšší železobetonový oblouk v tehdejší ČSR, výška nad hladinou řeky 50 m, rozpětí oblouku 90m a délka 203,38 m. Most je určen pro silniční i železniční dopravu. Zajímavostí je souběh automobilové a železniční dopravy.
ELINKA - Historická železnice Bechyně - Tábor
Železnice na trase Tábor-Bechyně byla postavena jako první elektrifikovaná dráha na území Rakouska Uherska, dokončena roku 1903. Trať, která původně končila před Bechyní v místě starého nádraží, byla po dostavbě mostu v roce 1928 protažena až do města.
Vytvořeno 20.2.2015 17:24:58 | přečteno 26395x | j.siblikova